Instax mini 9

Focení miluju, od mala, odd dob, co pamatuji. Vím, jak jsem musela všude sebou nosit foťák. Na školy v přírodě, tábory, výlety. Můj děda, ten nejlepší chlap na světě, to měl taky tak (po něm jsem zdělila, nebo mi spíš předal lásku k psaní, focení, přírodě a zápisníkům). Celý život si psal deníky, rád se učil novým věcem (byl neuvěřitelně vzdělaný), měl smysl pro spravedlnost, rodinu a vzpomínky-takže samo i pro fotky. Byl to můj HERO (proto to mám asi tak těžký s chlapama:D).
Když jsem si poprvé koupila digitál, byla jsem naprosto fascinovaná kvalitou snímků (doba je už jinde), nestala se ze mě profesionální fotografka a některý moje fotky stojej za starou belu, ale stejně je miluju a bez foťáku nedám ani ránu.


O polaroidu jsem snila už snad pět let, když pak vyšel Instax 8 a za rok 9 (jediný rozdíl mezi nimi je selfie zrcátko zepředu), byla jsem jasná. Váhala jsem nad barvou-jako vždycky, růžová, nebo světle modrá?:D. Po vánocích šla cena o něco ještě dolů a jelikož jsem ve stádiu, kdy čekám na hypotéku (samoživitelka na mateřský), tak jsem to shledala jako poslední utrácecí šanci a šla konečně do něj. Náplně jsou dražší, v přepočtu cca 9Kč za fotku. Matyáš je z něho na větvi, vždycky mu září očička, když vidí, že jde polaroid s námi ven. Vzorně pózuje, sýýýýr  a pak netrpělivě vyhlíží fotku, opatrně ji svírá v ruce a čeká na moment, až se začne rýsovat fotka-přesně vím, jak se cítí. Jako já, tenkrát ve Španělsku (k vánocům (myslím) si naši pořídili polaroid a celej rok jsme s ním fotili jak zběsilí. Ten okamžik, kdy vyjíždí fotka a celá netrpělivá čekám až se tam ukáže analogový snímek je nezapomenutelný). Vím, jak jsme s foťákem s mamkou blbly a pár snímků ještě doma mám. Teď nastala chvíle, kdy se budou i moje albumy, plnit instantními fotkami.:-).



Fotky mají retro nádech, aby ne, polaroid je prostě retro záležitost, která se poslední dobou stala populární-až módní řekla bych. Fotka je z Instaxu dost malá (asi jako kreditka), ale na zachycení sranda okamžiků nebo životní chvíle, kdy chcete mít fotku hned v ruce určitě stačí.

V mém zápisníku jsem donedávna měla jen výstřižky z časopisu, dneska vedle něj polaroid netrpělivě čeká na další výlet a uličnický úsměvy!


Celkové zacházení a ovládání je brnkačka-po vložení náplně filmu (cvakne se naprázdno, aby z foťáku vyjel kryt filmu) a pak můžeme už vesele fotit- Zezadu je okýnko, kde se ukazuje kolik snímků ještě zbývá. Je na tužkové baterie, takže vážně netřeba žádných technických vymožeností. Jeho velikost je poměrně velká, ale je lehoučký. Sám se rozsvítí na jaký program máme fotit, takže easy-peasy. A fotí vždy s bleskem. No paráááda, retro jako blázen vám povídám!<3 Barva Blush Rose.


Znáte někoho, kdo si koupí kryt na foťák (na Aliexpressu), půl roku před tím, než si pořídí samotný fotoaparát? No, ehm, tak to jsem bláznivá celá já.


Je to nostalgie, je to láska. Tak co líbí?


Sýýýýr!

Vaše

CONVERSATION

25 komentářů:

  1. Já jsme mizerný fotograf, takže mi vyhovuje nacvakat víc fotek a pak jich doma půlku vyhodit a vlastně ani nemusím mít fotku hned, takže Instax by asi nebyl nic pro mne (škoda materiálu... ;-). Tak ať se ti s ním dobře fotí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stano, kdyz chci mit hezke fotky tak to bez cvakanijakoblazen nejde:)), ale Instaxovy fotky beru vylozene jako vzpominky:). Dekuju, zatim si na nej zvykam a snimkama setrim:))

      Vymazat
  2. Za prvé krásný obal! A jinak, instax a polaroid mi připadají super, ale asi bych ho také moc nevyuzila, bylo by mi to škoda. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten obal je luxus :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, já jsem ve stejném designu sháněla i kabelku, ale bohužel zatím nenašla:/

      Vymazat
  4. Dekuju, ten obal jsem si zamilovala na prvni pohled:)

    OdpovědětVymazat
  5. myslim ze obal na nej se mi libi vic jak samotny fotak :D ja jsem dost ujeta na kytky :) moc hezky. vypada to ze foti dobre :) pro me tohle asi neni :) ja bych se asi bala ze mi z toho vyleze spatna fotka.
    s tim kupovanim obalu dopred to mam stejne :D objednala jsem si kryt na mobil a mobil jsem jeste ani nemela :D :) to jo.... :) na ali se toho najde dost. :) takovy roztomily vychytavky.. :) tak at se ti s nim parádne foti a tesim se na dalsi clanky a fotky s nim :))))
    https://veronikahajkova.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Také se řadím k milovníkům focení :-) A chápu tvoji zálibu. Instax se mi líbí, je to fajn věcička, ale já stále nedám dopustit na svého Olympusa :)

    The world of makeup

    OdpovědětVymazat
  7. To me skoro taky:)). Haha tak to rada slysim, ze nejsem jedinej blazen:) dekuju a mej se fajn!

    OdpovědětVymazat
  8. Ja na Olympusa taky nedam dopustit, ale to se neda ani srovnavat:)

    OdpovědětVymazat
  9. na vianoce som dostala instax tiež som po ňom túžila už dlhšiu dobu a je to fakt mega :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  10. líííbi ! :) a to púzdro je dokonalé ! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Na tyhle foťáky už jsem tolikrát koukala, jsou dokonalé :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky jsou sice hodně malinký, ale foťák je fajn společník:-)

      Vymazat
  12. Taky jsem si pořizovala polaroid. U instaxu mini mi vadilo, jak malý fotky dělá. vždycky se mi líbili takový ty teen párty americký fotky, jestli mi rozumíš. :D Ale třeba teď už by mi to vůbec nevadilo.


    Dokonalý tabu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, rozumím:-). Já jsem se rozhodla nakonec pro mini, ale je pravda, že mi ty mini fotky taky štvou, ale zase je levnější film:D

      Vymazat
  13. Také jsem o takovm foťáku snila, hrozně se mi líbili fotky, které jsem si chtěla nalepit do sešitu nebo založit. Prostě mít vzpomínkovou knížku. Nakonec jsem si koupila zrcadlovku, protože ty fotky mohu mít uložene v mobilu, v notebooku a mohu si upravit kontrast a pochlubit se s nimi, i když retro efekt je super a má své kouzlo.
    Kryt na polaroif je moc hezký, takový roztomilý. Barvu jsi vybrala nádhernou.
    https://iambarbaras.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Barů, to já bych se bez svého kompaktního Olympuse neobešla, ale instantní fotky hned k založení mají svoje retro kouzlo, přesně:-)

      Vymazat
  14. Krásne fotky. :) Ja uvažujem nad mini tlačiarňou aj keď skôr som tiež pokukovala po tomto fotáku :)
    www.danycuks.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ní koukala, ale přijdou mi vysoké náklady a je mi jasný, že jakmile by došel papír a barvy, bylo by po tiskárně:D

      Vymazat
  15. Jéé, ten je krásnej :) ta barvička a design pozdra, pecka :) mně by se taky takový foťáček líbil, ale ta cena za papírky na fotky je na mě moc. To podporovat nebudu.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já to beru jako fajn investici do fotek:-)

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥