Jak se zbavit bolesti bříška u miminka

Sedím u Janduly v obýváku a hladím si svoje už poměrně velké bříško. Jandulka táhne dvě obrovský tašky a už ze schodů na mě huláká: ,,máš tam rychlozavinovačky, ty jsou super, nemusíš se s tím moc párat...jo a tyhle ubrousky jsou mnohem lepší, než ty vlhčený. Kosmetiku máš? Mám tam po Beátce ještě zbrusu nový krémy, tak je využij. Jo a kup si tohle (ukazuje mi prázdný obal od kapek Espumisan) - to je zázrak, pokud bude mít malej prďany, dáš mu tyhle kapky a je to.''
V tu dobu těhotná, celá natěšená a poměrně naivní jsem se cestou od ní zastavila rovnou v lékárně a koupila si doporučený slavný Espumisan (nevěřícně jsem se ptala ještě i lékárnice zda je to opravdu pro miminka).
Po pár dnech, když už jsme byli doma z porodnice, nám začal neverending story s bolestí bříška (mamaslang - prdíky). Malej řval a svíjel se v křečích -nejdřív jsem, jako prvorodička nevěděla co se děje, ale pak mi došlo, že se jedná přesně o tohle. Vyzkoušela jsem toho hodně, tak se s vámi o to chci podělit.



1.Klubíčkování- první věc co nás v porodnici naučili, tak jsem klubíčkovala jako ďas, nosila ,,na tygříka'' a když už nepomohlo ani to, (v tu dobu ještě) v klidu jsem nakapala na lžičku koupené slavné kapky.

2.Espumisan- (tss, to je pohoda, ještě že jsem si je koupila)- na pár nocí (ano, hlavně nocí) pomohly, ale to je tatam a pláč z bolesti bříška trvá, malej řve, jak když ho na nože berou, kroutí se a tak zkouším na doporučení další kapky...

3.Baby Calm- zabraly tak na týden.

4.Sab Simplex- zabraly stejně jako předešlé kapky a vůbec se mi nelíbí, že to do malýho cpu takže s kapkami končím.

5. Polštářek s hroznovými jádry- najdete v drogérii DM asi za 50Kč. U nás- bez výsledku.

6.Teplé obklady a koupele- zkoušela jsem nahřát bavlněnou plenku, dát ohřívací láhev i nahřívat ve vaničce - z dlouhodobého hlediska NIC:(.

7.Masáže bříška- pomáhají přes den, v noci klasika řev.

8.Pupík- k masážím přidávám krém s příhodným názvem Pupík. Jedná se o bylinkový emulgel s obsahem vonných silic. Pomáhá nám z těch nejhorších bolestí a při každém přebalování masíruju a mažu - preventivně. Seženete v lékárně.

9.Fenyklový čaj- vyzkoušela jsem snad všechny dostupné značky v čechách i pár anglických. Nejvíc mi vyhovoval BabyLove.

8.Kmín- občas vylouhuji a piji samotný (aka bába kořenářka).

Nosím všude termohrnek s čajem, prolívám se čajem i kmínem jak blázen a občas ho dám i malému, ale po pár týdnech je to už nesne-pitelné.

9.Rektální rourka- využila jsem asi 2x, jako krajní možnost od velkých křečí. Přišla úleva, ale někde jsem četla, že může způsobit při nesprávném užití i zácpu, tak opatrně.

10.Spaní na bříšku- praktikuji zhruba od 5. měsíce. Pomáhá klidněji usnout.

11.Kojení- nejrychlejší úleva pro bříško (škrundne to a je to) a zklidnění miminka, takže u nás to nej:-)

Vyhýbala jsem se spoustě jídlům, zelenině, koření, syceným nápojů, dostala jsem hodně rad typu -,,prosim tě, tohle naší malý pomohlo, pomůže to i tobě... musíš to a to, nám to zabralo hned.... to víš, kluci na prdíky trpí''(několik kamarádek s holčičkami tento mýtus vyvrátily)...tak už přestaň kojit,  dej mu sunar a je to, prdíky přestanou a bude ti spát celou noc- NE DÍKY!

Většinou prý začnou bolesti polevovat kolem 4.měsíce až se zpevní břišní svaly a dítě má víc pohybu. Nám bolesti ustupují až nyní (8., 9.měsíc). Maty skoro chodí, ale stejně ho bolest občas potrápí.
 Každé z těch našich zlatíček je originál a má to jinak. Snad vám některé výrobky nebo rady pomůžou a když ne, tak vás moc nepotěším - prostě VYDĚRŽAJ PIONĚR a až přestane bříško, začnou s největší pravděpodobností zoubky:-)!

Máte nějaké tipy nebo osvědčené metody jak s bolestí bříška u kojenců zatočit?
Napište nám je dolů do komentářů, určitě se budou hodit:-)


Mějte krásný a klidný večer (hlavně maminky),

Vaše













Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥