Výbavička pro miminko

Než jsem sama sesumírovala co vše pro miminčáka koupit, nekoupit a zjistila, co bylo či nebylo zbytečný či co mi chybělo, tak jsem prošla hodně stránek, diskuzí a recenzí. Nakonec jsem získala svoje zkušenosti, proto jsem vytvořila seznam věcí, co pořídit pro miminko. Snad se bude někomu hodit:-)



Začnu tím nejdůležitějším a nejdražším:

1. KOČÁREK - zvolte trojkombinaci, usnadní Vám život (pokud necestujete autem, tak stačí jen hluboká korbička a sporťák). Dají se sehnat i bazarové kousky za super ceny, v tomto případě bych zohlednila, aby byl kočárek pouze po 1 dítěti.

2. POSTÝLKA
Prostěradlo 2ks
Povlečení 2ks
Peřinka a polštářek (ten ale zatím nepoužijete)
Spací pytel (někdo využívá místo peřinky)
Klasická zavinovačka a rychlozavinovačka - já měla doma pouze rychlozavinovačku. Jelikož u nás v porodnici používali klasické zavinovačky, tak bych jí první dny užila i doma. Miminko se v ní cítí v bezpečí.
Mantinel - možná vám ze začátku přijde jako zbytečnost, ale bude otázkou pár měsíců kdy to bez něj nepůjde.
Nebesa, kapsář - není nutno
Deka min.3ks (využijete v postýlce, v kočárku, na cestách a zkrátka všude)










3. PŘEBALOVACÍ PULT ČI PODLOŽKA - není naprostou nutností, ale pro mně je pomocnou rukou.
















4. CHŮVIČKA

5. MONITOR DECHU - bude se vám líp spát:-)


6. KOJENECKÉ LAHVE SE SAVIČKAMI - pokud chcete kojit, tak nebudou potřeba. Já bych ale pro jistotu 1-2ks koupila.

7. KARTÁČ NA ČIŠTĚNÍ LAHVÍ

8. STERILIZÁTOR LAHVÍ

9. DUDLÍK - nejsem jejich příznivcem, ale 2ks bych doma raději měla.

Další součástí života miminka je kromě spaní a jezení i koupání. Základy by vás měli naučit a ukázat v porodnici. Doma k němu budete potřebovat:

10. VANIČKA ČI KOUPACÍ KÝBLÍK - pokud máte vanu, tak bych ani nepořizovala.

11. LEHÁTKO -  na základě recenzí mně zlákalo pěnové. Spokojená s ním nejsem, jelikož dlouho vysychá.

12. TEPLOMĚR DO VANIČKY - nepoužívám, ale zda si nejste jisti svým odhadem, tak si jej kupte.

13. ŽÍŇKA - 4ks. Mějte zvlášť žíňku na obličej a tělo.

 Jako další bod je kosmetika. Miminka nepotřebují všemožné pěny, šampóny ani mýdla. Stačí je omývat čistou vodou, obzvlášť zda trpí exémem či vyrážkami. Pokud ale kosmetiku stejně plánujete koupit, tak doporučuji tuto:


14. MÝDLO

15. PLEŤOVÝ A TĚLOVÝ KRÉM

16. TĚLOVÝ OLEJ

17. ŽUPAN, OSUŠKA

18. NŮŽKY NA NEHTY- doporučují se nůžky s kulatou špičkou. Pořídila jsem, ale používám normální. Takže za mně zbytečnost

19. NOSNÍ ODSÁVAČKA

20. KARTÁČ NA VLÁSKY

21. VATOVÉ TYČINKY - vyrábějí přímo pro děti. Mají jiný tvar a jsou bezpečnější, např. při čištění oušek.

22. BUNIČITÁ VATA

23. PLENY BAVLNĚNÉ- cca 20ks

24. PLENY PAPÍROVÉ - na doma si moc velké zásoby nedělejte, děti prví měsíce rostou před očima. V porodnici se pleny dostávají. Většinou cca 7ks na den. Doporučuji mít 1 balení New born plen či vel.1 s sebou.

25. NEPROMOKAVÉ PODLOŽKY - stačí 1 balení, doma je už moc nevyužijete, finančně se moc nevyplatí.

26. VLHČENÉ UBROUSKY

27. SÁČKY NA POUŽITÉ PLENY (využívám hl. venku). Sáčky příjemně voní:-)

Pro malého jsem vybavila i pro případ nouze lékárničku:








28. LÍH NA PUPÍČEK

29. BOROVÁ VODA

30. PANADOL ČI PARALEN PRO DĚTI (proti horečce)

31. SUDOKRÉM - ten budete používat denně na zadeček.

32. REKTÁLNÍ ROURKA

33. PUPÍK, ESPUMISAN, APOD - na prdíky

34. LIBENAR - na rýmu

35. INJEKČNÍ STŘÍKAČKA

36. DIGITÁLNÍ TEPLOMĚR

37. SUNAR - i přesto, že budete plně kojit, doporučuji mít 1 balení doma

38. KOJENECKÁ VODA - koukala jsem jako blázen, když jsem se dozvěděla, že kojencům se musí převařovat i kojenecká voda...Já nepoužívám, ale je lepší ji doma mít, určitě se neztratí. 

39. ODSÁVAČKA - doporučuji elektrickou. Pokud ji potřebovat nebudete, jsou to zbytečně vyhozené peníze, tak si rozmyslete zda a kdy ji pořídit. Na rovinu říkám, že kdybych ji měla hned od začátku, mohla mi ušetřit dost bolesti a slz.

Další kategorií je oblečení. Nebudu Vám vypisovat čeho a kolik kusů, protože se mi to zdá dost individuální a záleží taky na počasí do kterého se miminko narodí. Tak jen ve zkratce:

40. BODÝČKA - nejlépe se zapínám na 3 cvočky mezi nožkami. Nedoporučuji trička, neustále se vyhrnují a mimčo má holá záda.

41. DUPAČKY

42. PONOŽKY

43. MIKINKA, SVETŘÍK

44. TEPLÁČKY - čím vyšší pas, tím lepší

45. RUKAVIČKY - ty jsou potřeba kvůli delším nehtíkům, aby se miminko neškráblo (kupříkladu já jsem si z porodnice přivezla svojí jizvu na tváři:-))

46. ČEPIČKA

S oblečením to nepřehánějte, jelikož z toho miminko stejně hned vyroste. Vybírejte jednoduché střihy a zapínání (až budete po čtvrtý za noc přebalovat, tak se budete za 15 knoflíčků na dupačkách proklínat:)) Dejte přednost funkčnosti před designem. Vybírejte kvalitní materiály.

Jako další nezapomeňte na šetrné praní prádla.

47. PRACÍ PRÁŠEK - jako např. LOVELA, Batole, Denkmit ultrasensitive - ten jsem používala a mohu jej vřele doporučit (najdete v DM). 

48. AVIVÁŽ - to samé jako u pracího prášku


 Mohla bych se rozepsat o spoustě věcí, které používat, nepoužívat, ale tento článek není o značkách či recenzích, ale o představě, co všechno musíte pro miminko koupit. Já vše kupovala zhruba 3 měsíce před tím, než se Matyáš narodil, abych se finančně nezruinovala. 
 Dětem se jejich potřeby měsíc od měsíce mění, proto budete vlastně neustále kupovat další věci od židliček, příborů, přes oblečení, hračky, knihy až po školní potřeby, kola, auta a tak:D     


Pokud by vás cokoli zajímalo, pište do komentářů tady na blogu, na Facebooku či Instagramu.

Mějte se krásně,





CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥