Co si sbalit do porodnice?

 Už tři roky jsem přemýšlela, že si blog založím a teď lituju, že jsem to tenkrát neudělala. Ráda bych tu měla články o těhotenství, přípravách na mimino a podobně. Přijde mi scestné to sem psát teď, když je Matyášovi půl roku, ale o některých věcech se rozepsat chci. Dnes to bude seznam věcí, které si sbalit do porodnice. Mám ve svém okolí několik kamarádek co čekají druhé a myslím, že se jim bude hodit... kdo si to má všechno pamatovat:-)
  Pár měsíců před porodem, jsem ležela týden v nemocnici a nesbalila si sebou ani bačkory, tak jsem se na porod a porodnici už raději pečlivě přichystala (můj muž si myslel, že jsem se zbláznila, když viděl 2 velký tašky narvaný k prasknutí... no jo, hrozná sranda, chlapům se to kecá...jen kdyby rodili oni :D ). Začala jsem tedy jako správná matka ,,hnízdit''. Četla jsem spousty článků, diskuzí, nakupovala jak o život a do toho zařizovala spousty jiných věcí (rekonstruovali jsme si obývák) a normálně pracovala (i 2 měsíce po porodu)...Ale zpátky k tomu seznamu. Doporučuji mít tašky sbalené klidně měsíc před termínem porodu, já rodila o 10 dní dřív a jak se mi hodilo, že jsem je jen čapla a jelo se...(jen zásoby sladkostí, co jsem si balila sebou jsem musela neustále doplňovat..asi mi je někdo kradl...) Můžete si sbalit 3 tašky, první k porodu, druhou na oddělení šestinedělí a jednu pro miminko, Já sbalila dvě - pro sebe a pro malého. V tašce pro sebe jsem měla i věci k porodu. Popravdě řečeno skoro nic jsem u porodu nepotřebovala.

 Některé porodnice poskytují porodnické vložky, kosmetiku pro mimčo i oblečení pro Vás oba. Nejlepší je, se mrknout na internet, zda má vaše nemocnice na stránkách seznam věci, které je třeba s sebou mít. Je ale na Vás, zda budete nemocniční věci využívat. Já to nevěděla, proto jsem si zabalila:

 Taška pro maminu (tu jsem si brala i k porodu, kde jsem pár věcí využila)

Přezůvky - nejlépe ty, se kterými můžete i do sprchy. Měla jsem žabky
Přezůvky pro muže
Foťák a  nabíječku, mobil a nabíječku 
Ručníky (doporučuji klidně 6ks)
Ponožky (doporučují se teplé, ale v porodnicích i na porodních sálech bývá přetopeno. Nehledě na to, že u porodu se spotíte:D)
Spodní prádlo
Noční košile - 3ks. Někomu nejsou erární nemocniční košile příjemné, ať vzhledově, tak pocitově. Pokud se rozhodnete používat svoje, vezměte si jich raději více a nejlépe s rozepínáním či ,,šikovným,, výstřihem kvůli kojení a delší, aby vám byly pohodlné (viděla jsem ale i ,,spolurodičku'', která běhala v saténové košilce pod zadek...:D) No, já jsem nakonec nemocniční košile využívala a byla jsem ráda, protože jsem si první dny košile potřebovala měnit častěji.
Denní oblečení (já měla legíny a dlouhé tričko, aby se mně návštěvy nelekly)
Župan (já nebrala, aby mi nezabíral místo)
Zubní kartáček, pastu atd.
Šampón, balzám na vlasy
Sprcháč (vezměte si svou oblíbenou vůni, k porodu se bude hodit)
Hřeben
Gumičku do vlasů
Balzám na rty
Krém na obličej 
Deodorant
Žiletku
Kosmetickou taštičku - alespoň se základní dekorativkou jako je make-up, pudr, řasenka a rtěnka (někomu přijde zbytečné, ale já chtěla vypadat jako člověk a cítit se dobře)
Papírové kapesníčky
Jemný toaletní papír (3ks)
Porodnické vložky
Kalhotky ze síťoviny (také seženete v DM)
Kojící podprsenku, nebo alespoň podprdu bez kostic či sportovní
Vložky do podprsenky (seženete např v DM drogerii od Balei cca za 49Kč, ale doporučuji koupit bavlněné)
Propisku a papír (k zapisování kojících intervalů, podepisování se apod)
Pití - alespoň 1l neperlivé vody

v lékárně si můžete dodatečně koupit:
PURILAN nebo BEPANTHEN - krém na popraskané bradavky
Dubovou mast
(Dodatečně, protože nemusíte ani jednu mast potřebovat)

Taška-pro mimino

Plenky - 1bal velikosti Newborn
Bavlněné pleny - 3ks
Podložky pod miminko - 2ks
Vlhčené ubrousky
Vlastní oblečení pro miminko - cca 5ks, nejlépe dupačky vcelku
Dudlík
Rukavičky na ruce, aby se miminko neškráblo
Čepička
Rychlozavinovačka nebo klasická zavinovačka
Deka
Mycí přípravek určený pro novorozence
Žíňka - 2ks
Sudokrém či krém který se rozhodnete používat na zadeček
Buničitou vatu nebo dětské vatové tyčink(k čištění nosánku a uší)
Jemný kartáček na vlasy
Olejíček nebo krém
Líh na pupíček

Nakonec jsem měla spousty věcí navíc, protože jsem erární oblečky i kosmetiku používala.

 Když jsme odcházeli z porodnice, musel jít muž na 2x, protože kolem sebe máme úžasný tety a strejdy:D






 Zařiďte si odvoz domů, samotnou Vás nepustí.  Na cestu budete potřebovat autosedačku - vajíčko (to přiveze váš odvoz, to si do porodnice neberte:-D) a oblečení pro miminko, dle počasí (v zimě i fusak). Neodhadla jsem velikost, takže jel Maty v oblečku, který velikostně nosil až od 3 měsíců (strašně jsem si přála malinký miminko a to se mi vyplnilo:-))







Můj typ:
Pokud budete mít problém s kojením a budete v porodnici využívat odsávačku, tak si ji hned sežeňte a nejlépe elektrickou. Já koupi stále oddalovala a můžu vám říct, že kdybych jí měla hned k dispozici doma, ušetřila by mně měsíc trápení.
Další věcí je kojící a fenyklový čaj a nejméně 3 balení vložek.


Po porodu vás čeká šestinedělí, při kterém se snažte hodně odpočívat, být tělesně i duševně v klidu a věnujte se své malé lásce a sobě. Pro spoustu z nás je toto období náročné, tak přeji hodně sil, lásky, štěstí a pohody! 


S láskou,



CONVERSATION

4 komentářů:

  1. Veľmi dobrý článok, ja som si to prečítala skôr tak informatívne ale spomínaš fakt dobré a užitočné rady. Podľa mňa zbaliť sa skôr do pôrodnice je normálne, nikdy nevieš kedy to príde a potom sa už baliť nestíha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, přesně, lepší je mít vše připraveno a nestresovat se až to přijde:-)
      Měj krásný den,

      Vymazat
  2. Anonymní7:40:00

    perfektně sepsané, sice rodím podruhé,ale poprvé jsem byla totálně nepřipravená. Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se článek hodí! Tak hodně zdravíčka a rychlý porod:-)

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥