Henna Khadí

Ke konci návštěvy, jsem od své kamarádky (Bio) Terky, která postupně zavrhla jakoukoliv chemii, dostala Hennu Khadí v červeném odstínu. Až do teď jsem si myslela, že se henna dělá jen v hnědých odstínech. Jakmile jsem přišla domů, důkladně jsem si nastudovala návod a druhý den se do barvení dala. Na blogu Bebe- Růžového chrousta jsem si přečetla recenzi a měla jsem obavu ze smradu a zaneřáděné koupelny. Ale zřejmě už to mám, za ta léta barvení v ruce a žádný nepořádek se nekonal a vůně henny mi naopak byla příjemná, trošku jsem měla pocit, jako když vejdu do Sanu Babu, nebo do krámku, ve kterém jsou cítit vůně vzdálených zemí, kadidel a starých knih.




O henně jsem načetla samá pozitiva, jako například, že je jakousi maskou na vlasy, takže né jen, že je neničí, ale naopak je vyživuje. Má regenerační a hojivé účinky, zpevňuje vlasy, podporuje jejich růst a má antibakteriální účinky. Pomáhá při mykozách, alergiích, lupech či ekzémech. Já na nic takového netrpím, ale musím říct, že již po druhém barvení mi začaly růst vlasy-hlavně v oblasti čela mám malé chmýří, které jsem dřív úspěšně chemickými barvami spálila. Pokožka po barvení nepálí, ba naopak mi přestaly tolik padat vlasy.
Henna Khádí je z Indie, 100% přírodní a neobsahuje žádné syntetické složky. Více jsem o ní našla ZDE. Já, která jsem si od 14ti let systematicky ničila, barvila, odbarvovala, fénovala, žehlila vlasy, jsem OBJEVILA AMERIKU, teda Hennu:D. Přece jen už mám potřebu, aby vlasy vypadaly zdravě. Jediné mínus je, že po ní vlasy nejsou lesklé. Pro pobavení aneb jak na zničené vlasy snadno a rychle v článku ZDE




Postup je jednoduchý, podle délky vlasů nasypete prášek henny do nekovové misky. Konzistence by měla být jako pasta-když jí máte hrudkovitou, přidejte vodu, v opačném případě dosypte.


Zalijete 90°C vodou (dle návodu) a nanášejte na umyté vlasy, vysušené ručníkem. Působit nechte půl až dvě hodinky (já nechávám pro jistotu tři). Vlasy zabalíte do igelitového sáčku, aby zůstala pasta mokrá a působila intenzivněji, dala jsem přes ně ještě ručník.

Červený odstín je jiný, než na který jsem zvyklá, ale líbí se mi. Po druhé jsem si vlasy barvila již po 14ti dnech a vlasy jsou s každým barvením lepší. Co mi vadí je, že se henna po barvení nemá mýt šamponem, ale smývá se vodou. Překvapilo mě, že po druhém mytí už se nevymývá skoro žádná barva. Henna nenarušuje strukturu vlasy ani nepřepigmentuje vlas, pouze vlas obalí, proto je barvení s ní šetrné.


K chemickým barvám už nemám v plánu se vracet. V merku mám teď hennu od značky VONOO. Jako šampón používám Henna šampón z DM  a na konečky si dávám občas olej Monoï.

Před a po:


Čím se barvíte či nebarvíte vy? Napište mi vaše zkušenosti s hennou.


Mějte se barevně,



Vaše


CONVERSATION

24 komentářů:

  1. Tak s hennou nemám naprosto žádné zkušenosti. Já se barvím jen s klasickými barvami z drogerie. Mám hrozně ráda, jak mi po nich voní vlasy a jak jsou vlasy hebký. :))
    Ale henna ti chytla krásně. :) Možná bych ji taky mohla zkusit. :)

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, vůně henny je trošku specifická a nemusí vonět každýmu, to samý hebkost není, ale určitě jí vyzkoušej, za to nic nedáš. Uvidíš, že tvým vlasům prospěje:-)

      Vymazat
  2. ja som si taktiež myslela, že henna je len v tmavých farbach ale našla som aj blond od značky Sante tak som bola dosť prekvapená :) a je super že je to prírodné :)
    Budem rada ak sa zapojíš do giveaway na mojom blogu :!
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo blond henna bude podle mě stejně dost tmavá, ale asi záleží jaký máš svoje vlasy. Na soutěž jdu mrknout.

      Měj se!

      Vymazat
  3. Já už jsem skoro šedivá, takže barvení nechávám na kadeřnici, aby to k něčemu vypadalo. Povídání o henně zní zajímavě, ale nevím, jestli ji používají v nějakém kadeřnictví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáňo, určitě jsou i kadeřnictví, kde hennu dělají, ale to by ses musela asi porozhlídnout po netu. Já mám šedin zatím jen pár a taky jsm si říkala, zda to pak bude dobře krýt, ale podle mě ještě líp:)

      Vymazat
  4. Ahoj, já s hennou zkušenosti nemám žádné. Už jsem v životě vystřídala hodně barev, jak blond, tak černou, červenou....No posledních 5 let jsem jen na své, hnědé barvě. A musím říct, že vlasům to prospívá. Myju si je šamponem, většinou sáhnu po nějakém přírodnějším, fénuju jen lehce, ne horkým, ale jen teplým vzduchem a pak už použiju jen trochu pěnového tužidla. A jsem maximálně spokojená. Uvidíme, až začnu šedivět, po nějaké barvě asi sáhnu... :) Třeba i tu hennu vyzkouším :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Péťo, já jsem x let experimentovala a úplně si vlasy zničila-kolem dvacítky to bylo nejhorší, peroxid blond, skoro proplešlá:D. Ještě že mám syna a ten si s nad s vlasama nic dělat nebude:D. Zvláštní je, že hnědá je taky moje přirozená barva, ale nesluší mi, proto jsem do zrz. Já nefénuju skoro vůbec a žehlím minimálně. A závidím, že se barvit zatím vůbec nemusíš, to je super!
      Měj se krásně!

      Vymazat
  5. Já se barvím většinou jen barvícím šampónem. Ale teď jsem na cestě bezbarvení a chci si nechat vše odrůst. Červenou jsem také dříve nosila a docela se mi líbila. A tohle je moc pěkný odstín :-)

    The world of makeup

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Ty jo, tak hodně štěstí, to budeš mít hřívu jak lvice:-)

      Vymazat
  6. Khadi je super znacka vlasovej kozmetiky. Na ich olejceky proti lupinam a proti vypadvaniu vlasov nedam dopustit.
    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím nic jiného nevyzkoušela, ale na olej proti lupám jsem koukala, je dobrý?

      Vymazat
    2. Ano, je super. Pisala som o nom i recenziu. Ak chces, mozes si ju precitat |tu|

      Vymazat
    3. jdu juknout, díky!

      Vymazat
  7. Tyjo, super, ale já si barvila vlasy jednou v životě a to šamponem, haha. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natálko, buď ráda, že ti tahle povinnost odpadá:D. Já bych mít svoje vlasy nemohla, nehledě na barvu a šediny:D

      Vymazat
  8. Ahoj. Tak jsem už také konečně navštívila tvůj blog, mimochodem moc pěkné to tu máš, a hned objevím článek o henně.
    Hennou se barvím už skoro 6 let a jsem s ní spokojená. Jediná nevýhoda je pak uklízet koupelnu, henna je všude. Že ji musím mít na hlavě dlouho (3-4 hodiny) mi nevadí. Barvím se, když mám večer pro sebe, třeba když je manžel na posedu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OOo, tak to je mi ctí, děkuji Káťo! Mě barvení nijak úklidem nezatěžuje, jakou Hennu používáš?

      Vymazat
    2. Poslední dobou používám Henné Color odstín cuivre (měděná). Ze začátku jsem měla Khadi.

      Vymazat
    3. A lesknou se ti vlasy? Mě po Khadí ne a trochu mi to vadí...

      Vymazat
  9. Tak já jsem hennu zkoušela v životě hned několikrát a nikdy mi nechytl odstín, který jsem si představovala (respektive jsem neviděla žádný rozdíl). Tobě to chytlo ale krásně! Možná to je taky o značce henny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, možná je to vážně značkou, já teď budu zkoušet VOONOO, tak se nemůžu dočkat! Snad se i zalesknou:D.

      Díky a měj se fajn!

      Vymazat
  10. Já moc hennu neuznávám. Je to fakt věc, kterou je potřeba dobře rozmyslet.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč myslíš? Vím, že nejde pak z vlasů stáhnout, ale to chemický barvy taky ne

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥