Prázdniny v Harrachově - ubytování a okolí

Budou mi chybět ta orosená chladná horská rána, kdy celé město ještě spí a my už to brázdíme rosou a čerpáme energii a dobrou náladu z přírody.





Čechy jsou krásné a naše hory jsou z nich tím nejkrásnějším, na spoustě míst jsem už byla, ale Harrachov, který je nazýván bránou západních krkonoš, jsem poznala poprvé. V zimě to tu musí frčet ještě mnohem víc, ale já jsem příznivcem hor přece jenom radši v létě a na podzim.






Kromě toho, že můžete vyrazit na výlety po okolí, vystačíte si s aktivitami v Harrachově samotném, je tu lanová dráha, koloběžky, velká dětská hřiště, trampolíny, lanovka na čertovu horu s bludištěm a Vertical park (kam jsme ale nezavítali, protože je většina atrakcí od 3let).




Každé ráno se sluníčkem, se probouzelo i to moje štěstí, takže jsme byli už většinou v 6 ráno na nohou, díky tomu jsem zachytila i pár krásných fotek v měkkých rozespalých slunečních paprscích ze kterých mám ohromnou radost.






Na začátku lesní cesty jsme narazili na pramen sv.Jana Nepomuckého o kterém se traduje, že se jedná o boží pramen a je údajně léčivý. Jelikož jsem tam potkala hned několik místních, kteří si vodu odváželi v barelech, podlehla jsem i já. 



No a Matymu taky moc chutnala. Než jsme odjížděli, tak jsem načepovala ještě několik litrů. Lahodná ledová voda a vůbec by mi nevadilo mít takový pramen na zahradě, to vám povím:-). 


Tento víkend probíhal festival Keltská noc a v sobotu ráno, krom několika opuštěných půllitrů, jsme narazili na tohohle pařmena, který to měl obzvlášť vychytaný. Hezky na lavičce uprostřed lesa, to se muselo po protančený noci spát:-).


Ubytování většinou sháníme na slevových portálech (občas jsme tedy šlápli vedle - a to teda dost, třeba takový hotel Orlice v Orlických horách, tam by měla zavítat hygiena až po ČOI) a výjimkou nebyl ani Penzion Katka (my kupovali myslím na Slevomatu). Penzionek je malý, útulný a s jídlem i jiným servisem jsme byli poměrně spokojeni. Rozhodně nic ale pro náročné uživatele, ale klidně bych se sem za čas, až Maty trochu povyroste vrátila a užila si aktivit, o které jsme byli ochuzení. Takže kvalita vs. cena za mně dobrý:-). Z jedné strany přes silničku potok, z druhé les, 100m minigolf a dalších 200m přírodní koupaliště Zákoutí s horolezeckou stěnou, občerstvením, minigolfem, trampolínou, ping pongovými stoly a čistými WC. Vedle koupaliště ještě tenisové kurty.






Ode všaď viditelný mamutí můstek určený pro lety na lyžích (největší v ČR a 6.největší na světě - uff, blázni:-)).




Pokud se do Harrachova vydáte a bude si chtít dát dobrou baštu, tak doporučuji restauraci Slunce. Na jejich burgera budu ještě dlóuho vzpomínat:-). Jinak penzion, hotel a restauraci či hospodu najdete na každém rohu hned 2x, některé mají výzdobu stylovou,


jiní ehm, no řekněme originální:-)). 


A ty roubenky, vždycky se do nich zamiluju...Stará velká postel, na ní péřová duchna ve stylově modrých proužcích, na stole hrneček, možná už bez ouška a vedle něj hezká knížka…a pohled z tohohle okýnka, no báječná představa...Tam bych si uměla představit i pár týdnů v zimě (s plnou špajzkou a praskajícím krbem, s osobním topičem samozřejmě:-)).


Naše dovolená nenávratně končí a je na čase vrátit se ke každodenním povinnostem.


Mějte se krásně a pokud vás dovolená teprve čeká, tak vám přeji krásné počasí a užívejte!


Vaše

CONVERSATION

6 komentářů:

  1. Fotky jak z pohádky :) Už se úplně vidím, jak chodím bosky po trávě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Pohádkové to bylo, bosky jsme lítali hlavně po koupališti, na mýtině bych to asi nezvládla ze strachu ze štípnutí:-).

      Měj se krásně!

      Vymazat
  2. Nááádherný fotky! Tam sem jezdívala jako malá a hned bych jela hned :) Snad na podzim!
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anetko, tak to jsem ráda, že jsem ti připomněla dětství. Vracíš se už na podzim z Lisabonu úplně? Tak snad se někdy v čechách potkáme a dáme si na takovým krásným místě třeba čaj:-).

      Měj se krásně!

      Vymazat
  3. Krásné fotky, úplná romantika. Prcka bych umačkala, neuvěřitelné jak to letí, jsou to miláčci, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji;). Letí to strašně rychle, až je mi z toho někdy smutno. Měj se krásně a Maty posílá pozdrav;)

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥