Prázdniny v Harrachově - tipy na výlety

Ty správné letní dny se koncem dne zastydí, mráčky zrůžoví a horké letní večery pokračují dál. Na horách je to ještě o něco příjemnější. Tady má kouzlo naprosto všechno, od sbírání hub a borůvek až po stavění domečků z mechu a šišek v lesích. Ráj pro milovníky klidných procházek či válečů na mýtinách, příznivce turistických výšlapů i vše pro výletníky. Cokoli vás napadne máte na dosah ruky. Od ubytování v luxusních hotelech až po útulné a romantické roubenky. Víc jsem se o Harrachově rozepsala ZDE.
Dneska mám pro vás pokračování, respektive pár tipů co, kde a jak podniknout.

Jako první vás sebou vezmeme na výlet do LIBERECKÉ ZOO, která je známá bílými tygry, které najdete v ČR pouze tady.


Do Zoo jsme jeli hlavně kvůli malýmu, ale ten ze začátku nadšenej nebyl:D. Trošku si pořvával, fňukal a chtěl chovat. Po chvilce se otrkal ale muselo mu být vysvětleno, že na ty zebry, žirafky a všemožný kozy by se měl koukat a né se motat u košů a snažit se rozebírat lavičky či klece.


No a když to můj milý blonďák pochopil, byla legrace a dokonce se naučil jak dělá kravička.






Nejvíc byl ukecanej a nadšenej u koček (zřejmě bude po mamince:-)), svérázně pózoval a snažil se ukázat jak dělá i kočička (což samozřejmě poznám jen já, protože normální smrtelník by čekal něco jako ,,mňau'' a né řev připomínající paviána s výkřikem ,,nííííí'').





Pozoroval je dlouho a trpělivě, až se nakonec král zvířat zvednul a šel se nám ukázat v celé své kráse.. a mrknul na mě, no neke!


A po kočkách přišli na řadu ti nejhezčí rotomilouši, který by chtěl mít doma, samozřejmě ve vaně, asi každej. No uznejte sami...




Vydrželi jsme na ně koukat skoro hodinu, předváděli se, řvali, klouzali se, lelkovali i zlobili. Díky nim jsme stihli i krmení tučňáků kteří jsou taky boží.








MUMLAVSKÝ VODOPÁD




Pod lesem, ve kterém je schovaný, najdete parkoviště za 50Kč/h. Vodopád je krásně dostupný, teda pro ty z vás kteří nebudete tahat kočárek (já vím, do hor s kočárkem je velice clever). K vodopádu jdete celou cestu lesem a po levé straně máte potok. Já ani Maty jsme k vodopádům sice nedošli, ale mrknout na ně můžete TADY. Snad příště.

BOBOVÁ DRÁHA


Nejsem příznivcem (což o to, já bych i byla nebýt pos...až za ušima) adrenalinových sportů, tak jako jediné schůdné byla bobová dráha. Jela jsem na ní poprvé a kdybych mohla, jezdím po ní dodnes:-). Parádní zážitek, cestou nahorů se vezete lesem, doprovází vás jemný mech, jehličí a borůvčí - jednoduše klid a krása, navíc dolů to zase takový frmol není. Chudák německý holky (věk odhaduji 10-13 let), který jsem nesmírně brzdila. Víc o dráze ZDE.


WOHOOO....
Zajímavostí je u dráhy první český botovník, na kterém můžete nechat svou obuv jako stopu a taky nápis ve stylu Hollywoodu, který rozhodně zaujme (všimněte si, mají i stejný počet písmen, jen ten origoš musí být asi o trošku větší).


Dojdete k ní snadno městem, ale můžete to vzít i naší oblíbenou ,,ranní'' lesní cestou.


A na závěr pár fotek z burzy, kterou jsme potkali na cestě zpět. Ve vesnici s názvem Držkov.





Mějte se a smějte, minimálně jako tenhle slon.



Vaše



CONVERSATION

2 komentářů:

  1. Já jsem vůbec netušila, že bych v těchto místech našla ZOO. umíte si užívat a moc vám to sluší. pac a pusu, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kájo, no neke, ty nevíš o Liberecké Zoo? Tak to jsem ráda, že jsem tě prostřednictvím blogu informovala:)...to užívání jde s tím malým miláčkem samo.
      Papa

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥