Stará Singrovka aneb láska jedné nešvadleny



Moje babička Zdeňa byla švadlena, já, ačkoli se babi vážně snažila, jsem ten um nezdědila a díky své netrpělivosti ani nenaučila. Pamatuji si na její krejčovskou pannu, pracovnu, ve které bylo spousta metrů a kříd a jak trávila hodiny a hodiny šitím... ten krásnej zvuk plnej nostalgie... Jako dítě mě mechanismus šicího stroje (jak se na něj šlapalo - a že občas hóódně rychle) fascinoval. Stroj, který mám já, po babičce bohužel nemám (teda po té svojí), ale mám ho stejně ráda. Zdobí naší předsíň (ze které jsem musela přesunout knihovnu, aby se vešel) a tak je první věcí, kterou vidíme, když se domů vracíme.



Ona taková stará Singrovka, né jen že má svůj půvab, ale i mnoho využití v interiéru. Viděla jsem je předělané jako skříňky pod umyvadlo v koupelně, jako stoly či zahradní dekorace. Časem z něj chci mít svůj psací stůl, ale zatím je mi...já nevím, asi je mi zatím líto do stroje zasahovat. 



Občas přemýšlím, že k němu zasednu a naučím se na něm, jenže pak se zasním proberu (uvědomím si jak by to s největší pravděpodobností dopadlo), vyleštím a provoním ho leštěnkou a dám mu klid, přece jen už má ve svém věku (důchodce) nárok:-).
Hádejte co se skrývalo v tomhle malinkém roztomilém šuplíku? Velice starý a zachovalý návod, křídy a obyčejná tužka...díky té nostalgii tam bydlí doteď.


Dřevo je už ve špatném stavu, ale stejně je to krásně opracovaný kus s originálními prvky.


A ty detaily, ozdobné prvky i obrázky....




Občas mám pocit, že je kouzelnej... pořád tak krásně a staře voní, vyzařuje z něj dobrá nálada a rovnováha. Možná proto ho mám tak ráda a je součástí našeho domova (nejdřív byl v plánu jako balkónový, pak zahradní).


Zdobí ho pár dekorací jako rámečky s fotografiemi, svíčky a občasné kvítko.


Pochlubte se, pokud vám doma nebo na zahradě dělá podobný stroj radost či na něm dokonce šijete?

Mějte se pohodově a když už budete správně naladěni, tak si pusťte můj oblíbený BEST OF JAZZ,

vaše


CONVERSATION

6 komentářů:

  1. Nádhera! :) Túto máme aj my doma, používame ju ako "stolík" v predsieni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, děkuji. Tak to je super, máme ji využitou stejně:-)!

      Měj se krásně!

      Vymazat
  2. Jéé to je krása :-) Já mám po babičce jen starou Ladu. Ten stůl to má podobný, ale samotný stroj už taková paráda nebyl... tak jsem ho vyndala a stůl nám teď slouží v obýváku jako odkládací. Ale ta singrovka je parádní, tu bych hned brala! :-)



    Kalamita life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, zrovna ty bys tu mašinku využila viď:-).

      Měj se krásně!

      Vymazat
  3. Anonymní10:01:00

    Ten je nádherný 😍
    My máme doma starou Merivu,ta není sice takhle hezky ozdobená, ale své kouzlo taky má. Dokonce ještě funguje a mamka na něm už párkrát něco šila 😀
    jdusizasvym.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuju Adélko! To věřím, že je i ta vaše kouzelná:-) natož, když na ní mamka pak něco ušije, to je pak paráda:-).

      Měj se krásně!

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥