10ti denní očista těla-Master Cleanse

Nedávno jsem jedné své známé vyprávěla o mé zkušenosti s 10ti denním jarním detoxem, neboli očistou, kterou jsem podstoupila před dvěma lety, tak jsem se rozhodla povyprávět i vám! Když mi o očistě vyprávěli moji známí, nemohla jsem tomu věřit, nemohla jsem pak věřit hlavně tomu, že jsem celých 10 dní zvládla! Můžu vám říct, že to za to stojí a těším se, až si budu moc očistu zopakovat.
Může se prý detoxikovat až 4x do roka touto metodou, já sama za sebe, bych doporučila detox maximálně 2x, čili jednou za půl roku.

Do detoxu jsem se pustila v dobu, kdy jsem zhubla 15 kg, hodně jsem cvičila a běhala. Celou tu svou změnu jsem chtěla zakončit očistou a následně otěhotnět (to se mi povedlo).


Z čeho se očista skládá? 
Nebudu lhát, moc toho není:D. Jedná se pouze o:
  • Citrony nebo limetky
  • Javorový sirup (doporučuje se typ B, ale ten u nás těžko seženete, takže můžete koupit i A nebo C) v BIO kvalitě. Čím tmavší, tím kvalitnější.
  • Kajenský pepř
  • Vodu
  • Mořskou sůl bez jódu
  • Čaj s projímavým účinkem (nejlépe Senna)
Můžete si koupit i přímo namíchaný sirup Neera detox (ten se prodává myslím na 3, 5 nebo 10ti denní kúry), ale i když jsem ho nezkoušela, tak je podle mého lepší si nápoj míchat, protože jsou dny, kdy si mícháte naprostýho ,,satana'' s chilli a nebo totální light verzi (alespoň já to tak měla), ale o tom až za chvíli.

Tak a teď si říkáte-a dáál?..No, dál nic!:D
Další přísadou, kterou budete potřebovat je velké odhodlání a pevnou vůli! Pokud detox chcete jen zkusit ale nevěříte si, tak se na to rovnou vykašlete. Musíte do toho jít s tím, že těch 10 dní dáte!

1.Večer před zahájením očisty a pak každý večer v těchto deseti dnech budete muset vypít projímavý čaj. Nejlépe ze Senny. Intenzitu čaje si zvolte podle svého uvážení.

2.Ráno slaný výplach-1 litr vody se dvěma lžičkami mořské soli. Tak to vás upozorňuju, že je hnus! Litr vody musíte vypít co nejrychleji (bude se vám zvedat i žaludek) a pár minut od vypití se začne vaše tělo čistit, takže se musíte vyprázdnit, budete mít křeče v břiše a na další minimálně půl hodinu budete sedět na wc. Já zkoušela pít brčkem, zacpat si nos, ale přiznám se, že jsem srabík a podařilo se mi celý litr vypít pouze první den, druhý den jsem vypila už jen půlku a od třetího dne jsem pila pouze sklenku a zbytek dopíjela projímavým čajem. 
Pokud vás každé ráno čeká cesta do práce, tak si udělejte opravdu dloooouhooou časovou rezervu, protože vás čeká silný (až neovladatelný) průjem.

3.Citronáda (Javoráda)-během dne můžete vypít 6-12 sklenic. 

Jak na citronádu?
2 polívkové lžíce citronu nebo limetky
2 polívkové lžíce javorového sirupu (v BIO kvalitě)
špetka kajenského pepře
2,5dcl pramenité nebo filtrované vody

Citronádu si dělejte vždy čerstvou. Během očisty nesmíte nic jíst, pít nic jiného než citronádu a čaje, zapomeňte taky na cigarety a léky! Pokud berete léky, poraďte se s lékařem. Očista není vhodná v těhotenství a v době kojení.
Očista není dieta, většina lidí při ní zhubne 5 kg, ale ty během pár týdnů zase naberete.

Po deseti dnech se vracejte ke klasické stravě s rozumem.
První den pijte pouze čerstvě vymačkaný pomerančový nebo grapefruitový džus,klidně si jej nařeďte. Druhý den k snídani džus, k obědu a večeři si můžete dopřát už zeleninový vývar-bez pečiva.
Třetí den posnídejte opět džus, k obědu si dejte vývar a salát a k večeři už můžete syrovou zeleninu nebo ovoce.
Čtvrtý den už cokoli, ale pozvolna.

Během očisty můžete cítit nárůst radosti, energie, rozšířenou vnímavost i únavu, bolest (zejména hlavy) i střídání nálad. Zlepší se vám pleť a začnete vnímat jídlo i sami sebe trošku jinak.
Na jazyku se vám objeví bílý povlak (mimochodem neměli by se čistit ani zuby), zhruba po osmém dni začne povlak mizet. Naprosté vyčištění se pozná podle naprosto čistého jazyka. Pokud cítíte, že z vašeho těla ještě všechny toxiny neodešli, můžete si detox prodloužit (13-15dní).
Na každého působí detox odlišně.

MÝCH 10 DNÍ
Jelikož je to skoro dva roky, tak si přesné dny a průběh nepamatuji, ale psala jsem si v práci do kalendáře poznámky, tak něco málo mám:

  1. Bolest hlavy, jinak vše v pohodě, k večeru únava jak po kocovině. Jsem udivená, že nemám hlad.
  2. Bolest hlavy, bolest břicha, únava. Nemám hlad, ani chutě. Na jídlo vůbec nemyslím a začínám vnímat funkčnost svého těla trošku jinak.
  3. Pohoda, chuť na psí žrádlo, jídlo mi krásně voní a s energií jsem v pohodě (zkouším cvičit-to už pak další dny neopakuji, protože jsem pak docela vysílená).
  4. Velký příval energie během odpoledne, pálí mi konečník.
  5. Pohoda, jsem strašně šťastná z detoxu.
  6. Pohoda
  7. Největší chutě, únava
  8. V pohodě, ale nejradši bych si namazala kočičí paštičku na chleba:-))
  9. V pohodě, lepší pleť.
  10. Málo energie. Ráno si říkám, že si detox prodloužím na 13 dní, aby se mi vyčistil jazyk, ale večer už mám v hlavě jídlo a přemýšlím co všechno si uvařím. Úbytek na váze je přesně 5 kg, nejvíc pociťuji změny na obličeji, ve kterém jsem hodně zhubla a mám o hodně lepší pleť.

Vím, že jsem byla strašně šťastná a začala jsem vnímat jídlo a své tělo zcela jinak než před očistou. Byla jsem na sebe hrdá a bylo mi strašně dobře, lehce a spokojeně. Jako další plus beru fakt (možná jen náhoda), že se mi podařilo ihned otěhotnět.


Pokud vás ošista zajímá a chcete více infomací, naleznete je:
Kniha
Autor knihy
Diskuze a podrobnější info ZDE.


Tak co, půjdete do toho? Detoxikujete se na jaře? Jaké máte fígle? Zkoušeli jste někdy něco podobného?

Krásný den,
Vaše




CONVERSATION

12 komentářů:

  1. Anonymní20:14:00

    http://www.webmd.com/diet/a-z/lemonade-master-cleanse-diet to vacsie kraviny nemozete uz zdielat...

    OdpovědětVymazat
  2. Nikomu nic nevnucuji, jen sdilim svou zkusenost a za mne to byla zkusenost dobra.
    Hezky den,
    ByGabra

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkný článek. Tuhle detoxikační kůru měla moje kolegyně a když si vzpomenu, jak si ty zmiňované suroviny kombinovala, tak jí fakt obdivuji a i tebe. Já bych na to neměla tu vůli. Miluji jídlo nejvíc na světě, takže bych asi trpěla, ale ráda jsem si o tom početla. Je to opravdu zajímavé :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lindo, ja jidlo taky miluju, ale prave kdyz jsem si rekla, ze je to ,,jen" 10 dni bez jidla, tak to slo.
      Mej se krasne,

      Vymazat
  4. Já bych tohle nedokázala. Mám hlad už po 5-ti hodinách bez jídla :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tom je nejzajimavejsi to, ze se na jidlo zacnes divat jinak a dokazes porucit svymu mozku ,,zapomenout" na jidlo a smerujes svy myslenky jinam:)

      Vymazat
  5. to by sm nedala, hlavne tú slanú vodu :/// klobúk dolu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tu jsem davala jen prvni dny, ale dekuju;)

      Vymazat
  6. Ahoj, vypadá to docela náročně, obdivuji tě, já vydržím něco podobného s vodou a citrónem jen jeden den. Do těch 10 dní bych asi nešla.
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, dekuju za koment. Tu vodu s citronem praktikujes nejak pravidelne? V ramci detoxu?
      Mej se krasne

      Vymazat
  7. Právě končím svoji pátou očistu a je to úžasná věc. Jak píšeš "z čeho se očista skládá - Čaj mátový, nebo s projímavým účinkem (nejlépe Senna)", tam bych měl výhradu. =Projímavý čaj z listů senny je nezbytný a neměnný. Mátový čaj si můžete dát, když se cítíte na prd, je to takový "záchranný přídavek", který by jste neměli pít každý den, nýbrž jako výjimku. Určitě néé mátový nebo projímavý čaj, to je zavádějící blbost. Pak dále : výplach-1 litr vody se dvěma lžičkami nejodizované mořské soli = opět zavádějící informace, jedná se totiž o dvě zarovnané čajové lžičky mořské soli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za opravu, letos jsem detox nezvládla, respektive jen 4 dny, tak jsem byla poměrně zklamaná ze sebe tak zkusím zase na jaře:-). Super, že jsi jí zvládnul už 5x! Wow!

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥