DIY-Domácí bezová šťáva

Červen je tu! To není možný, jak rychle ten rok utíká. Minulý týden jsme se byli s Matym projít u rybníka a jak jsem tam viděla kvést bez, neodolala jsem. Takže bezinková šťáva raz dva.





Ingredience:

50 květů bezinky
3 citróny
4l převařené vody
2kg cukr krupice
1kg cukr moučka
3 balení (60g) kyseliny citrónové


Květy opláchneme, citróny nakrájíme na kolečka (vyndáme pecky, aby šťáva nezhořkla), prosypeme kyselinou citrónovou a zalijeme převařenou vodou (vychladlou). Necháme 24 hodin louhovat.




Potom přecedíme přes plátýnko (plínku), přidáme cukr a zahříváme na sporáku. Až se začne šťáva vařit, odstavíme a sebereme kal, který se vytvoří na svrchu (dobře to jde sítkem na čaj).
Horké plníme do lahví a ihned uzavíráme. Sklenice jsem koupila v Orion a jsou perfektní a navíc hezky vypadají (1ks za 59Kč). 
Šťáva se může i sterilizovat, aby déle vydržela (na netu jsem četla, že někteří zamrazují, s tím ale osobní zkušenost nemám-jen mi to přijde zajímavé).


Vyrábíte domácí šťávy, která je vaše oblíbená? Já dělala před pár lety rybízovou, ale bezinková mě nadchla víc, je jednoduchá na přípravu, ovoněná a moc chutná (dokonce i Matyáš si chodí a ukazuje na ,,ťávu'':-)).


Mějte se fajn!

Vaše




CONVERSATION

1 komentářů:

  1. Taky ji už mnoho let dělám a vydrží mi na celý rok. Když se nalije horká a uzavře, už není třeba sterilizovat. Já dávám do skleněných lahví od džusu.

    OdpovědětVymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥