Blyštivost a trapnost vánočních večírků

Jako každoročně se obchody naplnily šaty (nejvíc to rozjela Heidi Klum v Lidlu a ta glitry rozhodně nešetřila), zlaté, stříbrné, fialové, červené, většina z nich až kýčovitě třpytivé. A já si letos poprvé povzdychla, že se žádný vánoční večírek u mně nekoná. Jak já to vždycky milovala, kolegyně šílely už pár týdnů dopředu a většinou se jim moc nechtělo. Za to já, kdybych mohla, ozdobím se jak vánoční stromeček:-))). Moje Alenka, ta byla vždycky nešťastná, ale po skleničce vína, která byla nutností, než jsme vůbec vyrazily, to zvládla. Je to hrdinka:-).


Ta atmosféra vánočních večírků (alespoň těch našich), je prostě bomba:-). Luxusní restaurace, rout z kterého vám přechází oči, chlapy v kvádrech, ženy krásně namalované, jedny šaty hezčí než druhé a všude samé podpatky. Celý krásní všichni. 
Začátek, jelikož se nechcete nemůžete před kolegy a svými nadřízenými ztrapnit, je vždy takový elegantní, pomalý, zdvořilostní. To se jeden snaží vypadat i působit perfektně. Několikrát si zajdeme přetřít rtěnku na toalety (kde se, ještě s obličejem ,,na svým místě'', pokoušíme o pár hezkých selfie). Po chvilce si začneme přiťukávat s ostatními, rout jsme daly už po druhé dokola a po pár skleničkách se začínáme bavit. Proslov ředitele, nějaká ta tombola, zábava a úchvatný program (buď nějaká zpěvačka, při lepším boyband, ohnivá show, nebo cigánská věštkyně, na kterou se stojí celý začátek večera fronta). Večer se začne zrychlovat, když už vidíte ,,vyšší vedení'' a svou nadřízenou (která místy vypadá jako neřízená střela) na parketu, obklopenou celým marketingovým týmem, házejíc do sebe panáky. Tance začínají připomínat kreace kojota, který ne a ne chytit ptáka Uličníka. Restaurací se line Trezor od Káji Gottů a přichází ta chvíle, kdy si začínáme večírek užívat na plné obrátky. Ostych jde stranou, aby ne, po pár panácích a litru vína to jde samo. 


Další fáze už je většinou rozmazanější. V tancích se ztrácí pár hodin, šéfka se potácí mezi barem a parketem, občas o vás zakopne a s láskou vás obejme a pochválí za celý rok, kdy jste tak tvrdě dřely. Hlavní role je vaše, kdy, s neustále plnou skleničkou vína v ruce, paříte na starý pecky a hážete pár piruet by Patrick Schwayze . Bavíte se s kolegy, které jinak sotva pozdravíte, překypujete humorem a jste náramně kolektivní a zapomínáte i na bolest nohou v podpatcích až do nebes.

Další fáze-ta nejhorší poslední, kdy se vám v ruce z čista jasna objeví voda (asi šotek, či co. Ba ne, díky Alenko), ačkoli nechápu proč, vždyť jsem tááák okouzlující.


Společnost se začíná prapodivně úchylně párovat a nenápadně rozpouštět. Vy se ,,ladně'' klátíte u DJ, který vám už po několikátý vysvětluje (očima v sloup), že Jacksona hrát už po pátý nebude, ať už Thriller nebo Billy Jean. Syčák! A aby vás vystrnadil dává si sluchátka na uši a pouští další ploužáky. Je na čase jít domu.  Polonačančané krásky, v opravdu veselo-unaveném stavu, které se těší na jedinou věc a tou je, konečně se zout. Taxíka sháníte na poslední chvíli,  takže na něj čekáte ještě  samozřejmě hodinu-na vzduchu (nevím proč nenapadne zaměstnavatele prázdninový večírek, nebo třeba velikonoční).

Spánek a ráno....

Rána, ach ta rána. Těžká to rána opilcova. Při větším štěstí se probudíte odlíčené, v tom horším s obličejem na polštáři a rozmazaným čímsi na obličeji. Okouzlující. Au. A vzpomínky na předešlý večer, au....


V pondělí byste se nejradši vymluvili na chřipku a vzali si celý týden home office v domnění, že se na ty vaše tanečky a smysluplný řečičky (jak jinak než pracovní) zapomene, ale to bohužel nejde. Na druhou stranu, v pondělí po večírku se tak cítíme skoro všichni (ŽE JO!). Teda hlavně my, kteří jsme zůstali minimálně do 2... Zbytku se pár týdnů vyhýbám, většinou tak do dubna.


Letos si alespoň listuji knížkou od Megan Hess (jejíž ilustrace, stejně tak i instagram miluju)!). Jako by Megaknihy.cz věděli, že bejby bude sedět v koutě a poslali mi předčasný dáreček k vánocům, za co jim moc moc děkuji! Knížku doporučuji koupit k vánocům nějaké parádnici:-)!


V knize najdete, kromě krásných ilustrací, i pár zajímavostí o světových módních značkách a celebritách, které šaty proslavily. Od Audrey Hepburn, Marylin Monroe po Tinu Turner. Knížka vypadá krásně a designově:-). Chystám se ještě na COCO CHANELNEW YORK a novou Paris.


Občas si všechny ty nádherný šaty zkouším (a představte si, vůbec mi nejsou trop, naopak skvěle mi sedí. Až na ty od Kylie Minoque:-)).


Přestože na mně pár mých šatů (zdaleka ne značkových a tak módních) mrká ze skříně, beru si legíny, svetr a když je ten prosinec, tak mám vánoční náušnice a mojí nejoblíbenější matnou rtěnku Dior (odstín 999).



Jak jste na tom vy s vánočními večírky, účastníte se jich rádi, nebo jen z donucení, máte rádi TO pondělí po večírku nebo si berete dlooouhou dovolenou?:-)


Mějte se krásně!

Vaše


















PS. A tady máte jednu archivní, střízlivou, večírkovou, blonďatou, už s Matyáškem v pupku...


CONVERSATION

8 komentářů:

  1. Haha tak to jsi mě pobavila! Ostatně na našich vánočních večírku tam jsem hvězda jediné já :D konají se vždy v neděli a zdaleka ne v žadny prima restauraci a s dj.. Ale hezký pěkně s dětma a tak.. Vzasade u mě to vždy spraví double gin and tonik.... A pak spousta hodin trapnosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Leničko, tak ono je jedno, zda s DJ nebo bez, zda v nóbl restauraci nebo s dětma na bowlingu, konec a trapnost je stejná vždy a všude:DD A gin a tonic, ten spraví všecko:-))

      Vymazat
  2. Pěkný článek i blog. :) Já tedy těmto akcím moc neholduji, i když jsem na několika pracovně byla. Nejhorší je, když do sálu přijdou dámy a gentlemani a s postupujícím večerem začíná být pánská chůze značně vratší, humor odvážnější a dámy pro jistotu sypou na zem obsah svých kabelek. Tak je tedy na místě otázka, kam se poděly základy etikety. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Tak to máš pravdu. V průběhu večera se etiketa ztrácí mezi skleničkami a řečmi všech přítomných:-)).

      Měj se krásně!

      Vymazat
  3. Moc hezky napsaný článek :) Ty tvoje vánoční večírky jsou ale na úrovni a hezké. To ten můj byl jako každoročně v místní restauraci, kde se najíme, napijeme a pak jdeme někam do baru tančit. Nemám to moc ráda, ale vždycky tam jdu posedět a snažím se to užít :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lindí! Je jedno, kde vánoční večírek je, stejně to na všech vypadá ke konci obdobně:-)).

      Papa

      Vymazat
  4. Nádherná fotka z věčírku :) Já na žádné nechodím, ještě studuji :) A kdybych chodila, tak jsem abstinent, tak bych to zvládla asi dobře :D Ale takhle to čtení bylo velmi zajímavé a zábavné, nasmála jsem se :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo, děkuji a jsem ráda, že tě můj článek pobavil. Abstinenti se mají asi nejlíp (ačkoli, jak se to vezme:-)).


      Užij si vánoční pohodu a klid od studií (alespoň na pár dní:-))

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥