Vraťme lásku dopisům!

Dneska jsem byla na poště a nemohla jsem si vzpomenout, kdy naposled jsem poslala, nebo dostala nějaký dopis. Dřív, to byla jiná, jako dítě každou chvíli. Dostávala jsem je od (pra)rodičů, kteří mi psali na školu v přírodě i tábor nebo jen tak, když jsme šly s mamkou kolem trafiky (vzpomínáte na vůni trafiky, když jste se nahnuli do okýnka...tabák, noviny a vůně vyvanutého kafe). Ale nejlepší byly samozřejmě ty OD a PRO kamarády. Psaly jsme si hlavně s holkama z tábora. To bylo vždycky radosti a zároveň zážitek (nevím zda větší pro mně, nebo udivenou mámu a co teprve pošťačku?), když přišla obálka tlustá jak palec s velmi vkusně vydesignovanou obálkou (rozuměj počmáranou), která skrývala několik A4, popsaných oboustranně, hodně malým skoro nečitelným písmem s občasným (vysoce kreativním) obrázkem a text, který obsahoval měsíční (skoro denní) náplň dnů odesilatele:-). A co teprve, když se koupil dopisní papír bez řádků, to bylo jak jízda na tobogánu.



Oslovení slečna byla nuda, tak jsme vymýšlely ,,originální a strašně vtipný'' oslovení, jako Kočička, Madam apod), křestní jméno (zdrobnělé, občas debilně jako Gábinečičička) a přezdívky do závorek, později jsme přišly na kouzlo uvozovek - fakt boží.
Jako prvňačka jsem dostala pohled z tábora od svojí kamarádky Jiřky, která napsala Gabryjela (jasně, byla i na první třídu šikovná), to myslím, že šla pošťačka do kolen:D.


Pohledy jsem měla nejradši s kočičkama (jako všechno). A že jsem jich měla! Šuplíky i krabice byly malý:-). Ale jelikož jsem tvor vyhazovačný, tak jich už moc nemám.


Pamatujete na ty krásný dopisní sady ve kterých byly různě vyparáděné dopisní papíry i s obálkami?


Když se psalo klukům, tak se obálka i trošku navoněla (škoda, že to těm blbcum bylo jedno:D).


Vím o postcrossingu, ale zatím jsem se k němu neodhodlala.

A tak mě napadlo, že jsme si mohli nějaký to psaníčko poslat navzájem my, co vy na to moji milí čtenáři? Nemyslím jen tak halabala obyčejné psaní, myslím něco, do čeho dáme kus sami sebe a až půjdeme k té poštovní schránce (kterou bude spousta z nás ve svém okolí hledat-smutné, ne, realita), tak se vrátíme do časů, kdy jsme chodili celý natěšení s takovou obálkou několikrát týdně a znovu nalezneme tu radost a potěšení z otvírání domovních schránek (kterým je určitě smutno po krásných obálkách - znají už jen ty z Tesca, Innogy nebo O2).
Nemusíme si psát dlouhosáhlé příběhy, ale můžeme poslat lásku skrze pár řádků, úryvek nebo hezký verš z knížky, citát a nebo obrázek s pozdravem. Doma se skrývá spousty pokladů, které odpočívají v zaprášeném a opuštěném klidu, stačí se jen dívat, najít je a poslat někomu, komu vykouzlí úsměv na tváři.




Washi pásky, tak milé a připravené na každou lumpárnu....ozdobíme jimi svět:-)



Chcete dostat tajemnou, však půvabnou obálku, která bude ukrývat něco kouzelného? Mně by se líbila a jak! Tak kdo do toho jde se mnou? Pojďme potěšit svoje šibalský já, který v nás podřimuje a chce si občas povyrazit. Vraťme lásku (k) dopisům. Buďme kreativní a rozdejme úsměv na tváři co očka rozzáří:-) (že by slogan do kandidatury politické strany:D). 





Pokud chcete nějaký to psaníčko vyměnit se mnou, napište mi buď na facebook nebo na emailBudu se těšit!!!


To se budou pošťáci divit:D.


No a co si k tomu psaní dopisů zahrajeme? Please Mr. Postman <3

Pusu Vaše,























CONVERSATION

17 komentářů:

  1. Psaní dopisů je super. :) Chvilku jsem si asi 3 roky zpět psala z kamarádkou z druhého konce republiky, v jednom dopise mi i poslala nádherný nakreslení obrázek nás dvou, v dalším zas třeba malý přívěšek na krk a bylo to super. :) Ale pak jsem zas přestaly, protože známky jsou dražší a dražší, je to hrůza. :/ Ale jinak každoročně pár lidem posílám pohledy z míst, kde jsem třeba na dovči a tak, na to nikdy nezapomenu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, me na dopisovani nezbyl uz nikdo, mozna jen kdybych zrusila facebook(hmm, to je napad). Znamky jsou sice drazsi, ale kdyz si uvedomime za jaky kravinky obcas ty penize utracime, tak si myslim, ze za to ta radost stoji:).

      Jinak je super, ze mas rucne malovany obrazek vas dvou, o to prave prichazime diky nedopisovani.

      Mej se krasne,
      Papa ByGabra

      Vymazat
  2. Pravda :) Dopis má jiné kouzlo, než třeba sms. Na druhou stranu ceny známek jsou dražší a dražší. Ale my vždycky posíláme aspoň z dovolených :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mas pravdu, ale porad to za to stoji:) Z dovolenych je to nutnost, tp take dodrzujeme:). Mej se krasne!

      Vymazat
  3. Psaní dopisů má své kouzlo a vždy mě to bavilo. Ale už je to také nějaká doba, co jsem dopis někomu poslala. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, myslím, že dopisy jsou už zkrátka ohrožený druh před vyhynutím 😞

      Vymazat
  4. Na jednu stranu je opravdu škoda, že je dnes psaní dopisů už jen výsadou nostalgických nadšenců, nicméně vývoj nezastavíš. Svého času ještě na základní škole jsem si psávala s kamarádkami z Čech, kam jsme jezdívali na léto k babičce, s internetem jsme ale přešly na maily a pak se komunikace vytratila úplně. Jednou jsem si dopřála tu radost a napsala jsem dva dopisy jen tam a vhodila je do schránek cizím lidem. Snad je to potěšilo :)
    A musím ti pochválit fotky, velmi vydařené, obzvlášť ta s budíkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ráďo, budíková se mi taky líbí nejvíc;). Tak to je originální!! To museli ti lidé koukat a možná nechápat, ale mě by teda takový dopis potěšil. Máš pravdu, vývoj nezastavíš a jsem ráda za možnosti dnešní doby(nechtělo by se mi čekat několik týdnů na holuba:))).
      Měj se krásně!

      Vymazat
  5. Psaní dopisů je skvělé. Dodneška mám všechny schované v krabici pod postelí a když mám náladu na trochu nostalgie, začnu se jimi probírat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Jarko, tak to ti závidím, kdybych je měla schované, hned se jimi prohrabu:). Já mám už jen srandovní vzkazy a obrázky co jsme si psaly s kolegyněma😅.

      Měj se krásně!

      Vymazat
  6. Já bych byla rozhodně pro! Asi 2 roky zpátky jsem si se svou kamarádkou psaly dopisy každý měsíc (jeden měsíc ona mi, druhý já ji) a bylo to skvělé! :)
    Teď by i dopisy vypadaly takové stylovější, víc by si člověk s nimi vyhrál,.. Něž kdysi, když jsme si šli koupit pohled, který byl někdy vážně kýčovitý :D
    Moc ráda, bych zase psala dopisy! ♥

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    OdpovědětVymazat
  7. Mila Janet! Tak to mas pravdu! Tak to zavedeme taky?!;) Pošli mi maila a domluvíme se;)⭐️
    Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo super! Můj mail: zaneta.sonrisa@gmail.com

      Vymazat
  8. Tak na dopisy pamatuju ze školy v přírodě, jak jsem je s nadšením psala domů a rodiče mi posílali ty jejich. Měla jsem pak i celé ty obálky, tehdy jsme nesměli mít mobily, ale co vím, tak u bratra ve škole pořád dopisy ze školy v přírodě píší :) má to kouzlo :)

    http://ladylenna.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lady Lenno, každému zbyli už jen vzpomínky na dopisy...díky za ně, myslím, že můj syn už ani nebude vědět co to je:-D.
      Tak to je dobře, alespoň bráchu a ostatní škola ,, zatím donutí'':-)).

      Měj se krásně

      Vymazat
  9. Krásný a pravdivý článek :) Připomnělo mi to článek na stejné téma, co jsem psala v prváku na školní web. Dneska bych to napsala jinak, ale pořád s tím souhlasím. Dopis je úžasná věc, která snad nikdy nezmizí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj ClaroJay, děkuji za milá slova. Doufejme, že nezmizí, ale silně o tom pochybuju:/.

      Měj se krásně!

      PApa

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥