Retro kuchyň

Jen pojďte dál, dáte si kafe? Né, nezouvvejte se! U nás to přes léto nemá moc smysl, protože pořád trajdáme ven, dovnitř, ven.... a nemluvě o Rigušce - ta si bačkory prostě odmítla nazouvat:-). Slyšíte to, právě hraje FEVER, tak se posaďte. S mlíkem, nebo bez mlíka?



Tohle léto bude pro nás už čtvrtým, kdy jsme se přestěhovali z bytu do domu. Celé 4 roky ho poctivě rekonstruujeme (svépomocí) a řeknu vám, je to fuška a občas pro silný povahy a jsou dny, kdy si říkám zlatej byt...Ale...


Líbí se mi různé styly, ale minimalista ze mně asi už nebude. Chtěla jsem vám do článku dát pár fotek před a po, ale musela bych se prohrabat ve spoooustě fotek, tak snad jindy.


V mojí kuchyni to vždycky voní buď dobrým jídlem (tím se absolutně nechvástám, na rovinu vám řeknu, že ho nevařím většinou já), nebo olejovou svíčkou s vůní zeleného čaje. Ta vůně je semnou už léta a vždy mi vrátí alespoň na chvilku do doby před deseti lety, kdy jsem začínala žít a starat se o vše sama - krásný časy:-).


Ať sem bydlela kde jsem bydlela, vždycky to žilo v kuchyni - nebo jídelně- to byly mejdla, dámský jízdy a probdělý noci nad lahví vína ještě i s cigaretkou...ach...


Za ta léta jsem nasbírala spousty svých (jak říkám) pokladů. Mezi ty nej. patří tyhle obrázky, respektive plakáty, které mám různě a po celém domě. Než jsem sehnala přesně ty, co jsem si vymyslela, dalo mi to zabrat (kecám, já se v tom vyžívám).


Záclony z řepskýho sekáče a tu špajzku jsem si sama zrenovovala. To je přesně to, co dělá z domu domov!



Plechovky jsou moje mánie, nebo spíš byly, už jsem si je zakázala, jinak bychom se museli zase stěhovat:D.


Rozpustná káva, turek, čaj, cukr, vše má svoje místo.




Cukřenka, moje srdcovka po babičce.


V závěsným květináčku bude máta, to bude super až si budu míchat ty drinky a nápoje. Omyl! Jako jediné se tam daří téhle umělotině.


A na vaření dohlíží andílci , které dostávám od mámy.


Místnost jako taková je řešená dost špatně (co byste chtěli v přístavbě starého domu), je tmavá a světlo sem jde jen chvíli večer a to v dost špatném úhlu. Zelená malba nebyla můj favorit a příště bude ta nejsvětlejší mentolová nebo šedá...a ty dlaždičky by chtělo taky vyměnit :-).



Jeden čas jsem byla posedlá sbíráním magnetů a když pod jejich tíhou skoro zkratovala lednička, tak jsem je sundala, ale přece jen pár na ní zůstalo. Ty nejkrásnější a nejmilejší (většinu jsem dostala jako suvenýr od přátel).


Retro cedule, ty nesmí v naší kuchyni chybět.



No a stojan na vína, to dá přece rozum, ale zrovna dnes jsem si říkala, že by to chtělo vymyslet ,,sklípek'', nebo je rychle vypít.


Když se vyměňovala tmavě hnědá kuchyňská linka, byla moje vize jasná (díky tomu, že je kuchyň nejmenší místností a ještě byla nutnost vtlačit do ní stůl se židlema - to jsem musela vyměnit svůj krásný kulatý velký rozkládací stůl za menší - fňuk). Tou vizí byla retro kuchyň ve vanilkové barvě.



Když jí umývám - a že musím často, tak si nadávám, ale neměnila bych, především v našem mini prostoru. Kuchyňská linka byla vyrobena na míru (jen úchytky jsou ByIkea). Je malinká, ale je v ní využit každý milimetr. Na kuchyňské lince na míru je nejlepší to, že si jí navrhnete od A do Z podle svých představ a možností (a finančně vyšla o pár tisíc dráž než z běžné linky).



V celém mém interiéru najdete spousty dekorací (pracholapů a kravin - jak někteří s oblibou říkají), který miluju! Prožili semnou všechno a za ta léta mi přirostli k srdci a mají pro mě charakter (vždyť se se mnou už čtyřikrát stěhovali!). Nehledě na to, že mají svůj příběh...


U některých ten příběh sahá až bůh ví kam a neznám ho ani já, protože je mám z bazarů a trhů, nebo jako suvenýry z cest.



Jako dárky dekorace dostávám nerada, to leda v případě, že si jej sama vyberu:-).


A na jar se u nás nehraje, ten se přelívá sem, ať dělá parádu.


Do kuchyně jsem musela vtěsnat i demižón s mojí sbírkou korkových špuntů. Pokud máte doma taky slušnou sbírku, mrkněte se na návod, co z korkových špuntů vyrobit.


Kuchařky nepoužívám, ačkoli občas nějakou tu krásnou koupím a celá hořím nadšením, jak budu péct ty nejkrásnější dezerty a mít naservírované talíře a celou tabuli! (přesně jako z těch obrázků)...no a nakonec zjistím, že jsem kuchařku nikdy neotevřela a pořád si jen říkám, že z ní něco uvařím AŽ...

Knížky jsou ale krásně fotogenický, obzvlášť, když jsou plný dobrot.

Ale tenhle skvost mám schovaný a AŽ se budu jednou v důchodu nudit, tak začnu zavařovat jako šílená. Ovoce, zeleninu, maso, paštiky, tss...


  Přečetli byste ještě nadpis?

Chapadýlko asistuje vždy a všude:-) <3


Tak jak se vám u nás líbilo? Dáte si ještě jedno kafe v rytmu JAZZU?


Vaše













CONVERSATION

6 komentářů:

  1. Líbí se mi, jak kladeš důraz na detaily i v kuchyni, musíš to tam mít opravdu ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavá osobitá a originální kuchyň. Líbí se mi ta svěží zelená. Hezké léto Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to jsi mě potěšila! Děkuji a přeji také krásné léto:-)

      Vymazat
  3. Máš opravdu nádhernou kuchyň! Líbí se mi linka, ty super vintage cedulky, krása. :)
    Opravdu by mě zajímalo, jak vypadala ta kuchyň předtím :D
    Měj se v lásce,
    Janet ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janetko, dekuji:) Zkusím ty fotky nekde najit:)

      Mej se krasne. Papa

      Vymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥