DIY patinování- růžová židle

Jak jistě víte, bydlíme v minibytě a je nás tam až až, já, Maty, Riga a Leonek. A jelikož se tam nemáme skoro jak hnout, vymyslela jsem si, že NUTNĚ potřebujeme mít růžovou židli (kdo by taky růžovou židli nepotřeboval ke spokojenému životu?:-))
 A tak se taky stalo...


Facebook mám nejradši, především, když něco sháním. A když mi sousedka přinesla tohle krásný ,,křesílko'', bylo vymalováno...Teda ještě ne...
Děkuju Milu.


Ať dělám cokoli, Matyáš u toho nesmí chybět. Je to ten nejlepší pomocníček a parťák. A jak můžete vidět, broušení se chopil statečně.


Co tedy k nabarvení a patinování takové židle potřebujete?

Barvu nebo sprej požadované barvy (já musela nakonec v rychlosti pro 1 sprej ještě zajet), tudíž 2x
Smirkovací papír, nejlépe 3ks, od hrubějšího po jemnější, kterým budete pak moci patinovat
Štětce
Plachtu, nebo staré prostěradlo (na zakrytí podkladu)
Bezbarvý lak-finish, já jsem použila Lazurol Pragomat matný 




Nejdřív je potřeba židli omýt, abyste ji odmastili.
Dalším krokem je broušení. Smirkové papíry z Baumaxu vřele nedoporučuju, oba se mi po pěti minutách začaly drolit a lámat. A to jsem to s tím broušením moc nepřeháněla.


Po obroušení jsem zbytky prachu a nečistot ometla a na řadu přišel sprej. Eco paint-Vintage Rose. Přiznám se, že jsem zvolila sprej, protože jsem chtěla ušetřit svůj (drahocenný:-)) čas a taky protože jsem občas pěknej lenoch. Nanesla jsem první vrstvu, nechala několik hodin zaschnout, nanesla druhou vrstvu a nechala cca 5 hodin zaschnout. Každá barva to má zajistě jinak, tak musíte barvit dle svého uvážení a návodu.


Po zaschnutí jsem místa, která jsem chtěla mít napatinovaná zbrousila-jemným smirkem, někde jsem přitlačila méně, jinde více, abych dosáhla požadované ,,oprejskanosti'':-).

Závěrem jsem zafixovala bezbarvým matnám Lazurolem  a voilá! Na ten Lazurol pozor, musíte natírat v té nejtenší vrstvě, aby se nevytvořili oranžové skrvny.


Patinování, zda-li se tomu dá tak říci, jsem zkoušela poprvé. Nejsem žádný odborník, tak berte můj výsledek s nadhledem:-).

Ale radost mám stejně velkou:-)

Mějte se a smějte se!

Vaše

CONVERSATION

6 komentářů:

  1. Nádherné, krásné, prostě palec hore - jsi borka ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Tož šikovná dcérenka jsi!! Ale tu kůži Ti Gabi fakt nepochvalim :D :D xxxx

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti dekuju Leni, a neboj, ta kuze je umela. ByIkea, takze cruelty free;)

      Vymazat
  3. To je krásné, moc se ti to povedlo!
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥